tirsdag den 24. maj 2011

Zentangles

Efter jeg er begyndt at art journale mere "systematiseret" - dvs. (stortset) hver dag, så har jeg fået øjnene op for begrebet eller rettere krussedulle-stilen "zentangles".









Ligesom så mange andre har jeg altid tegnet når jeg taler i tlf., sidder til møde eller bare når jeg trænger til at få styr på tanker - eller helt at tømme hjernen for tanker.



Ikke at jeg er nogen ørn til at tegne - slet ikke! men jeg har i mange år haft en god "stak" forskellige krussedulle-typer som jeg, til glæde for mig selv, har overtegnet alt fra kalendre til dagsordner med...


En dag da jeg sad og blogsurfede, faldt jeg over en blog som jeg desværre ikke gemte under mine favoritter, og derfor ikke kan linke til (øv!), og jeg tabte simpelthen kæben og var helt solgt. Hende som havde bloggen lavede sine egne mandalas også zentanglede hun. Det var en helt ny verden for mig, at krusseduller sat i skema er en "kunstretning", og jeg gik straks i gang med at forsøge mig. Mine zentangles er slet slet ikke så avancerede som hendes var, eller som mange man kan finde ved at søge på google er, men jeg finder det utoligt beroligende at sidde og tegne og farve mine egne tankestreger. I får lige et par links jeg er ret glad for her:




zentangle.blogspot.com

Går I på google og søger på zentangles kommer der helt vanvittigt mange links frem...så der er masser af inspiration!




God tirsdag aften allesammen! (og TAK til I 22 skønne mennesker som er så søde at være faste læsere og til alle jer der tager jer tid til at skrive en kommentar!)

12 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det ser drøngodt ud! Jeg må vist lige surfe lidt ; ) : )

Sabrina Krighaar sagde ...

Det ser vildt godt ud!

Thanni sagde ...

Super fedt! - jeg synes de sort/hvide er super flotte! :)
..og du har helt ret - det er afslappende/afstressende at zentangle - men det har man vel altid vidst...før hed det bare kruseduller :D
Mange af dem man kan google sig til er i den grad rene kunstværker :)

Annette / aka sagde ...

FEDT. Det ser sjovt ud, og jeg har også altid lavet krusseduller - jeg vidste bare ikke det hed noget...
Det er jo kunst, og jeg kan især godt lide dine sort/hvide.

Marie sagde ...

sejt!

Charlotte sagde ...

Det er godt nok nogle cool "kruseduller" du har lavet. Jeg finder det bestemt også afstressende og afslappende bare at "krusedulle" derud af. :0)
Tak for linksene - dem vil jeg kigge lidt mere på. Det er bestemt interessant.
God dag til dig.

tantekrea sagde ...

Wauw, hvor ser det bare godt ud!
Er vild med krusedullerne i farver.

Mona sagde ...

Hold da op - hvor er dine kruseduller smukke og super NICE!! Jeg er vild med dem!!

Små kunstværker!!

Maja sagde ...

Hvor er det fedt! Det ser jo drøngodt ud, med de kruseduller :-). Der skal undersøges lidt herhjemme tror jeg ;-).Jeg er også slem til at lave kruseduller (mest blomster, eller mærkelige sommerfugle), når jeg trænger til at gøre plads til mere lærdom i timerne haha :-)

Ifversen sagde ...

super super super super-flot! Tak for inspirationen og linket!

troll13 sagde ...

Det ser helt fantastisk godt ud, det er jo rent kunst du har lavet :o))

Dortesjs sagde ...

awwee jamen jeg laver osse kruseduller og vil sige at ordet zentangles er nyt for mig jeg synes dine tangles er ret flotte især de sorte..flot flot