fredag den 13. august 2010

HEJ!

Det er godt nok længe siden!


Meget er sket siden jeg sidst bloggede...tiden er gået alt for stærkt og jeg har forsøgt at holde tempoet.



Først og fremmest døde Vitus d. 14/6 2010. Jeg troede hele verden stoppede sammen med ham, det gjorde den ikke.
Derfor har jeg besluttet at hylde min lille superman-søn og hans mod på livet, ved også at forsøge at leve videre.
Han kæmpede hver eneste dag af sit liv for at overleve, da han ikke kunne mere, fortalte jeg ham at det var ok, at han havde givet hele verden det han skulle, og at det var okay at give slip. Vitus døde i mine arme, med hele vores familie samlet. Jeg savner ham mere end jeg nogensinde vil være i stand til at sætte ord på.


Vitus er det største der er sket i mit liv, og jeg håber han og storebror Gustav hygger sig i himlen.



Jeg er et stort rod indeni - men jeg ved af erfaring at rodet kan organiseres. Selvfølgelig vil der være ting som popper ud af systemerne indimellem men det er fint. Det tager tid at få omorganiseret sit liv, igen - men det er nødvendigt og det skal nok blive godt igen - bare en anden slags godt, end den vi kendte før.



Det skønne ved at være igang med at være midt i en sorgprocess er at det hjælper at være kreativ!
Jeg scrapper billeder af Vitus. Det hjælper mig til at huske hvor sjov og dejlig han var og hvor mange hjerter han rørte på sin vej. Det hjælper mig også til at huske hvor syg han var, og hvor meget hjælp han behøvede for at være i live. For mig bliver det at scrappe billederne en måde at hylde min søn....og det er da stort! (for mig i hvert fald).


Derfor håber jeg at i der er så søde at smutte forbi min blog, ikke bliver kede af det, har jeg ligger LO's ud af Vitus, men vil hjælpe mig med at hylde ham :-)



Desuden har jeg ikke været særlig aktiv på nogen gallerier læææææænge, så jeg kunne nok godt trænge til at på lidt positiv kritik på mine LO's!





For ikke at skræmme jeg helt, har jeg besluttet at lægge et LO ud af mig selv.

Vi tog en uge til Kroatien hertil sommer, mine forældre gav os en uge på samme campingplads som de skulle bo på i 4 uger. Det var skønt, varmt og smukt - og totalt en flugt fra virkeligheden, med andre ord lige hvad vi trængte til!

Lo'et er lavet af en masse rester, en masse glimmermist, stickles og stempler - også et billede af mig og min nye ring som jeg ELSKER, og som jeg købte på en lille ø, i et lille galleri, i Kroatien.

Tak fordi du læste med så langt, håber du ikke er for skræmt til at lægge en kommentar! :-)

9 kommentarer:

Else Slipsager sagde ...

Åh hvor er du bare stærk. En ting som jeg har beundret hos dig siden første gang jeg mødte dig.

Og så synes jeg det at scrappe er en fantastisk måde at mindes Vitus på. Glæder mig til at se hvad du får lavet.

Rikke sagde ...

Synes det er flot du skriver så åbnet om det der er sket jer, flot måde at ære Jeres Vitus

God weekend
Rikke

Heidi sagde ...

du har min dybeste medfølelse. jeg har fulgt historien om lille Vitus siden scrap cat tiden. Hvor var han da bare en sej og skøn lille gut. hvor har I været heldig et have kendt sådan en lille fighter.

Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet med ham.

skønt LO du har fået lavet, dejlige farver :)
mange knus fra mig

Kirsten sagde ...

Hvor er det dejligt at høre fra dig, Stine :-D

Du ved jo fra tidligere at "scrappe-terapien" virker - jeg vil glæde mig SÅ meget til at se nogle af dine flotte LO'er at dejlige lille Vitus, så læg endelige LO'erne på bloggen, så vi kan se dem :-D

Præcis som Else siger, - så er din styrke og åbenhed beundringsværdig.

Dejligt at høre at I havde en dejlig tur til Kroatien. Håber du fik taget masser af billeder, for der er jo herligt dernede.

Hvordan går det med Kvabsen?

Knus Kirsten

Marianne sagde ...

Hvor er det dejligt at se lidt herinde igen - og hvor er det fantastisk flot, at du er så åben. Jeg sidder med en klump i halsen ved at læse med herinde - og jeg vil meget gerne se LOs med Vitus. Jeg tror, at det er en god måde at komme igennem en sorg-proces på - som du selv skriver.
Mange knus herfra, Marianne
PS: SUPER smukt LO, som du har lagt op :o)

Anonym sagde ...

jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive til dig, for at fortælle min medfølelse overfor.
Det er flot du er så åben, og jeg vil glæde se dine layouts at vitus og bliver ikke skræmt :)
dejligt du er tilbage og kan bruge kreativiten til at komme videre.

abc - http://abc.scrapcorner.dk/ sagde ...

Hvor har jeg bare tænkt på jer mange gang og på hvordan det gik med jeres lille familie.

Jeg er bestemt ikke skræmt, men synes derimod det er fantastisk stærkt af dig, at du vil dele jeres alt for korte tid med Vitus med os. Jeg glæder mig til at se dine lo´s med guldklumpen....

Mange knuzz og tanker

Helle sagde ...

Det er bare stærkt gået. Skønt i kom afsted og lidt væk fra virkeligheden.

Men tror det er godt for dig hvis du kan scrappe om ham. Jeg blev trist den dag Mette fortalte mig at i havde mistet ham.
Glæder mig til at følge dig igen.
Knus Helle

Tilte sagde ...

1000 tak for din besked på min blog. Det var rigtig skønt at høre fra dig igen. Jeg har tænkt på dig/jer mange gange, og også at livet måske har været svært for jer. Det er sørgeligt som det er gået, men meget smukt som du kan skrive om det her. Mange knus og kram fra mig :o)