onsdag den 17. september 2008

Hvor sker der bare meget...

...i mit liv i øjeblikket!

Altså ikke sådan til hverdag, for da går jeg jo "bare" hjemme (er faktisk ved at blive lidt "eneboer"skør af det!).
Siden sidste opdatering, har jeg været til Sensommercrop i Engesvang, fået "stemplet" muskelsvind, været til Husflidsmesse i Viborg og så har jeg været inde og få scannet bebsen, samt været til læge-graviditetstjek og for lige at runde det hele af, så har jeg vundet den fedeste præmie!
For at starte fra starten - TUSIND TAK for det fedeste crop jeg til dato har deltaget i! Ikke at de andre har været dårlige, der var bare en perfekt opdeling af shopping, kreativitet, kurser og masser af kreativ hygge! - og ikke at forglemme, LÆKKER mad! :-)
I tøser fra scrapsisters.dk havde virkelig fået skabt den perfekte blanding, glæder mig til næste år!
Jeg var også så heldig at vinde på min indgangsbillet, to hjertesquezze punches og rub-ons, hvilket er blevet brugt flittigt siden! Faktisk var der vist kun en tilbage fra vores bord som ikke vandt på indgangsbilleten! :-)
En af de ting jeg deltog i var roundrobin, for søren hvor var det skægt! Håber jeg får mulighed for det igen engang. Til alle jer som også deltog, tak for en god og skæg oplevelse!

I skal da lige se hvad jeg fik lavet i Engesvang. Mit bidrag til skitse konkurrencen.


Så til noget lidt mere alvorligt.

Jeg har muskelsvind...Det er altså stadig svært at forholde sig til! Har selvfølgelig også kun haft påklistret diagnosen i 2 uger nu, men det er svært at se sig selv som syg, når man nu føler sig rask!
Heldigvis har jeg god støtte i hele vores familie, og som Anders siger så er jeg jo ikke blevet mere skæv af den grund! :-)
Da lægerne ikke har kunnet finde den helt rette "kasse" til mig under paraplyen muskelsvind, venter der flere undersøgelser. Syntes ellers at jeg burde have været igennem dem alle efterhånden, men der er åbenbart flere...

Anders og jeg har dog bedt lægerne om at "lade os være i fred" indtil juni næste år. Vi trænger til at nyde min graviditet, og til at glæde os til at bette bebsen kommer ud til verden og skriger! (Det kan såmen også være svært nok at glæde sig, når nu Gustavs tid i verden blev så kort).
Lægen sagde så, at de ville arbejde videre med de prøver de allerede har, så vi kan holde lidt "fri".
Det sværeste at forholde sig til i det her, er at jeg altid har haft mindre muskler i især min venstre side, fx. er min venstre hånd betydeligt mindre end den højre. Men da det altid har været sådan, har jeg bare lært mig selv at kompensere og det eneste jeg stadig overhovedet ikke kan finde ud af er at gribe en bold.
I mine øjne har der heller ikke været en forværring, så det er lidt mystisk. Lægen kunne da heller ikke se nogen forværring har fundet sted, så det er jo positivt.

Nå det er vist nok om det i denne omgang :-) Men til advarsel, er det nok ikke det sidste i kommer til at høre om ;-)


Husflidsmessen i Viborg var som altid god inspiration. Jeg var afsted sammen med min moar ;-) og vi havde en hyggelig dag!
Jeg fik brugt de medbragte penge, og Scrapbook Fun havde nået at skaffe mine højt ønskede cosmo cricket ting hjem! Stor Jubel!
Jeg hilste på bl.a. Jane/Lullemor, Gitte/Gydda og Gitte/godtesen (er det ikke godt nok det du hedder?) Plus en hel masse andre! Det var virkelig hyggeligt at gå rundt og møde folk man ellers kun "kender" online.

Da jeg jo er lidt bundet til de bløde stole i øjeblikket, besluttede jeg mig for at købe et "nålefiltestartsæt" hos filtestedet.dk, det har jeg absolut ikke fortrudt!
Har hygget mig med at lave nisser, har dog ret store problemer med at få deres øjne til at se rare og ikke onde ud! (tips er velkomne!)


Bette bebsen, ser ud til at trives, med det lille men, at den ikke er helt så stor som den burde være. Så det vil der blive holdt lidt ekstra øje med.
Jeg tager det nu rimelig roligt, jeg kan mærke så meget liv at jeg simpelthen ikke tror på den mangler noget :-) Sikke en vidunderlig følelse det er at blive vækket om natten af et indvendigt spark i ribbenene! ;-D


Nu til den der FEDE præmie!
Jeg kan lige så godt indrømme det, jeg deltager i næsten alle det konkurrencer jeg kan opstøve...Især dem som de store scrapfirmaer har på deres blogs. Ofte skal man bare skrive en kommentar også er man med i lodtrækningen om nogle af deres produkter.
Da der som regel er MANGE deltagere i deres konkurrencer havde jeg egentlig ikke tænkt at jeg nogensinde ville vinde noget som helst....MEN...
Nu har jeg altså vundet på MMsblog, jeg har vundet "en blandet landhandel" af deres nye serie paperie, så jeg glæder mig til at se hvad der kommer ind af døren i næste uge!


Her til slut skal i da lige se hvad jeg laver når jeg ikke nålefilter eller scrapper :-)
Syntes det er SÅ hyggeligt at sidde og nusse med :-)

Håber i stadig er med! Hvis i er skal i have tak fordi i kiggede ind! :-)


14 kommentarer:

Thanni sagde ...

Ja der er da godt nok sket en del i dit liv - jeg kan godt forstå at det er svært at forholde sig til at man er syg, når man føler sig rask!! :) - men godt lægerne har givet jer "fri" så I får tid og ro til jeres baby :)
Tillykke med din præmie :)...er da spændt på at se hvad du får ;)

Gitte Ottosen sagde ...

Hold da op ja der er mange omvæltninger og oplevelser i dit liv, både gode og mindre gode. Godt at du virker tilat være en stærk pige der tager det et skridt ad gangen.
Jeps jeg hedder også godtesen udover Gitte :-) lang historie der starter med en rekruttid i 1986 som jeg vil forskåne dig for :-)

Louise sagde ...

Ja det sker godt nok meget i dit liv, derfor er det også vigtig at passe på sig selv :). Jeg er selv lige blevet sygemeldt med bækkenløsning så skal selv slappe en del af selvom der er så mange ting man gerne vil. Jeg har nu sagt til manden at jeg skal afsted til convention i ryslinge :). Det er nogle rigtige flotte ting du laver og tak for kigget :)

Elisabeth sagde ...

Jeg kan godt forstå, at I har bedt om fri til den lille er født.
Det er rigtigt mange ting, der sker... sådan bare lige oveni hinanden.
Flotte ting, du laver, jeg glæder mig til at se dine rare nisser ;)
Og mange tanker herfra,
Elisabeth

Anne Bente sagde ...

uha der sker godt nok en masse i dit liv lige nu, og med masser af modstridende følelser,

super fine ting du nusser med og tak for sidst, det var bare sjovt at være med på den round robin

Kirsten sagde ...

Hold da op, Stine, - man bliver helt forpustet. Jeg kan ski' godt forstå, hvis det kniber at følge med lige p.t.
Når jeg læse dit indlæg sidder jeg med en følelse af, at du som er sådan en gæv pige, nok skal klare skærene. Mht. bebsen så hellere lille og vågen, end stor og doven som man siger... Mon ikke alt er i skønneste orden, - det tror jeg ;-)

Jeg synes det er rigtig træls, at du skal have så meget bøvl, fysisk. Det må være rigtig svært at forholde sig til, når man ikke føler sig syg. Hatten af for, at I har valgt at nyde det, de nære ting er bare SÅ vigtige. Jeg kan huske, at min jordemoder sagde til mig, da jeg ventede Jannie, at når man var gravid, så var ens fornemste opgave at være "en god og glad egoist" ;-)
Pas rigtig godt på hinanden.

Forresten, - tillykke med gevinsten, - dit heldige asen ;-D
Vi får vel at se hvad posten kommer med? :-)

Knus
Kirsten

Karina Beck sagde ...

Dejlige LOer du har lavet.

Hold da op der sker meget hos dig lige nu... Pøj pøj med det hele

Jette W sagde ...

Der sker godt nok en del i dit liv lige nu.
Ja, det er svært at forholde sig til når man selv synes man er rask.
Jeg har en dreng der har muskelsvind på 16 år, (dystrophia myotonica). Brug Muskelsvindfonden så meget du kan, for de er gode til at råde og vejlede.

Tillykke med præmien.

Eva (Fister) sagde ...

For at starte med det sidste - hvor er det bare nogle søde blomster og dimse-pynt (ment på den gode måde) du har lavet.

Tillykke med præmien :o)

Øv med diagnosen :o(

Dejligt med den lille bebs :o)

Heldigvis var der flere gode ting end dårlige :o)

Heidi sagde ...

Hold da op ! sikke en turmult tid der har/bliver for dig sad helt og glemte at trække vejret da jeg læste.. men hvor dejligt med baby og lyder til at stor trives ;o)

super flotte sager du har lavet og skønne farver du bruger

ps. er helt vilde med dine blomster du har lavet

FrkScrap sagde ...

Ja hold da op der sker en masse, jeg sender dig en masse tanker og håber på det bedste for dig!

Stemplerne på min blog har jeg bestile gennem scrapbooktikken.dk som har fået dem hjem fra denne side: http://www.ktcrafts.com/

Du må endelig sige til hvis du kan bruge nogle aftryk af dem, så hjælper jeg gerne.

Og wow er også helt vild med dine blomster! :)

Tilte sagde ...

Sikke en masse der foregår. Både af det ene og det andet. Du virker temmelig afklaret med det meste, og det er fantastiskt ;o)

Jeg synes godt nok dine blomster er meget lækre og skønne, og så er jeg helt vild med det LO hvor du (?) ligger og sover med hunden ... herligt ;o)

Anonym sagde ...

Pyha jeg bliver helt ør...og så er det endda DIG alt dette sker for !!! Hvor jeg synes at du lader til at tage det hele med ophøjet ro...jeg tager sq hatten af for dig. Kan godt forstå, at din mand og dig vil ha fred og ro til "bebs". Jeg ønsker dig pøj med det hele og et stor cyberknus :O)
Nårh ja...og så har du sørme også været utrolig kreativ...skønne LOer (dejlig vovse) og så er de blomster da FOR SKØNNE!!!! God weekend skal du da også lige ha´:O)

troll13 sagde ...

Puha, det er stærk kost, især når man slet ikke føler sig syg, svært at skulle forholde sig til det. Men godt at I kan få lidt "fri" fra lægerne.
Jeg kan berolige dig lidt ang. din gradiviteten, min den 1. voksede heller ikke som han skulle, så de holdt meget øje med mig, og satte mig igang en måned før, så han kunne komme ud og få noget mad. Der var ikke andet galt, end han var lille og da der var gået knapt et år, var han oppe på normal størrelse ;o)
Tillykke med din præmie det er nogle rigtig flotte ting du laver.
Pøj, pøj.